متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

سوالات پیمانکاری

همکار محترمی سوالی را در مورد سیمانکاری ( پلاستر سیمان ) مطرح نموده اند و البته از سازمان مدیریت ( معاونت نظارت راهبردی فعلی ! )‌هم گلایه که چرا پاسخ پیمانکاران را نمی دهد که در این روزگار البته دردی است همه گیر.

بهر حال و متاسفانه به دلیل کمبود اطلاعات ارائه شده توسط ایشان در مورد سوالی که مطرح نموده اند ،  پاسخ وی رانمی توانم بطور شفاف بدهم  لذا از ایشان و سایر دوستان تقاضا دارم در ارسال سوالات خود جزییات بیشتری را اعلام نمایند .

بطور مثال اگر سوال شما مربوط به آیتمهایی از فهرست منضم به پیمان شماست در آن لازم است موارد زیر را اعلام کنید :


1-      مشخصات پیمان :

نوع پیمان ( بطور مثال : فهرست بهایی ، مترمربع زیربنا و ... ) و نوع طرح ( عمرانی یا غیر عمرانی ) ، مدت پیمان ، ضرایب پیمان ( گاهی اطلاع از ضرایب پیمان در ارائه راه حل کمک شایانی می نماید )

2-      مشخصات فهرست منضم به پیمان ( بطور مثال فهرست بهاء ابنیه سال 1387 ، یک فهرست چند ردیفی از فهرست بها ، قیمتهای واحد مقطوع ، شکست آیتمهای مترمربع زیربنا و وزن دهی آنها و یا ... )

3-      ردیف های فهرست پایه منضم به پیمان مرتبط با سوال یا اشکال مطرح شده.( بطور مثال برای سوال سیمانکاری ، اعلام ردیف مرتبط با آن مثل ردیف  180303 و یا ... ) و اینکه ردیف مذکور در فهرست منضم به پیمان شما وجود دارد یا خیر .

4-      تعلق یا عدم تعلق تعدیل به پیمان ( و در صورت  تعلق گرفتن تعدیل ، دوره مبنا و زمان اجرا ذکر شود )

5-      اعلام زمان اجرا - منظور هم تاریخ و هم مدت سپری شده از شروع پیمان است  ( گاهی زمان اجرا می تواند در حل مسئله به ما کمک کند بطور مثال مرجع قراردادن یک بخشنامه که قبل از تاریخ اجرا ابلاغ شده خودش یک مبنایی برای ارائه راه حل خواهد بود )

6-      محل اجرا ( گاهی  اطلاع از شهر محل اجرا در حل مسئله کمک می کند )

7-       سوال بطور کاملن واضح ارائه شود ( که براساس اطلاعات داده شده  بطور دقیق شما بدنبال چه هستید).

 

و بطور کلی : پیدا کردن راه حل های مناسب تر با اطلاعات و جزییات بیشتر امکان پذیر خواهد بود.

 

موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد