متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

آنالیز بالاسری طرحها و نکته ای برای مترور ها

اگر خاطرتان باشد بنده آنالیز بالاسری طرحهای عمرانی و غیر عمرانی را قبلن دراین وبلاگ  قرار داده ام  :

http://www.metror.ir/1388/10/27/post-31/ 

اما همکار محترمی یک آنالیز دیگری را برای بنده ارسال و در آن بجای 1درصد مالیات بر سود ، عدد 5 درصد مالیات را قرارداده ( با ادعای این مطلب که مگرنرخ مالیات 5% نیست ؟ ) و بجایش از هزینه مستمر کارگاه  حسابی کم کرده اند . و بعد هم نتیجه گرفتند که آنالیز بنده هم اشتباه است .

اما خدمت دوستان عزیزم عرض کنم  که  ، خیلی  از همکاران متره و برآوردی ما نمی روند و قوانینی که بطور مستقیم و غیر مستقیم به آنها مربوط می شود را بخوانند .

من به واقع برای همین نکات ریز است که اینقدر روی بحث صورت وضعیت و ادعا claim ، تاکید و دوست دارم بصورت تخصصی آنرا دنبال و قدرت آن را برای شما همکاران محترم روشن  نمایم .

خیلی دوست دارم همکاران بنده ( مترورهای عزیز ) بحث claim را جدی بگیرند .

وقتی قراردادها دارند به سمت EPC پیش می روند یکی  از نقاط مثبت یک مترور ، توانایی وی در بحث ادعا ها خواهد بود و اینجا کسانی موفق تر خواهند بود که دارای ایده های عالی و خلاقیت اجرایی کردن آن ایده ها باشند و این بطور قطع به مقدار تسلط آنها به بخشنامه و قوانین مرتبط  ( چه مستقیم و چه قوانینی که غیر مستقیم مرتبط هستند  )  نیز بستگی خواهد داشت.

 

و اما پاسخ این دوست عزیز در یک جمله نهفته است :

" مالیات به تمام مبلغ ناخالص صورت وضعیت تعلق نمی گیرد"

این سرنخی که گفتم را بگیرید ببینید به پاسخ می رسید.

موفق باشید و نکته سنج.

.

نظرات 2 + ارسال نظر
ali چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 18:58

جالب بود.

علی سه‌شنبه 20 مهر 1389 ساعت 18:51

با سلام
آنالیز ضرایت بالاسری در سال بین ۷۰ تا ۷۱ (دقیق خاظرم نیست ) طی بخشنامه ای ارائه شد که در آن ضرلیب بالاسری ۲۳/۵ و ۲۴ و ۲۲ و ۳۰ و ۴۱ آنالیز گردیده است اما آنالیز بالاسری ۳۰ درصد اخبلاف هایی با آنالیز جنابعالی دارد من بخشنامه فوق را دارم آیا بعد از بخشنامه فوق از سوی دولت چیزی اراده شده؟

متاسفانه شما تاریخها و البته ،‌ درصدها و ضرایب را با هم کمی مخلوط و در هم کرده اید.

چند بخشنامه در این زمینه داشتیم ( از جمله سالهای ۱۳۵۵ ، ۱۳۶۰ ، ۱۳۶۳ و چند نامه از طرف سازمان ) که در سایت سازمان فقط یکی از آنها هنوز موجود است .


در یک یادداشت کامل در مورد آنها توضیح خواهم داد.

کمی جستجو و مطالعه کنید متوجه اشکالات خودتان می شوید.

موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد