متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

حمل قیر و ارائه یک روند اساسی

خوشبختانه یک همکار پای کاری  پیدا شد که تا رسیدن به حل مسئله اش پیگیر شده است:

سوال وجواب اولیه :

http://www.aparteman.blogsky.com/1389/03/04/post-108/

 

و در ادامه همان بحث ٬ سوال زیر را ارسال کرده اند :

سلام دوباره

مهندس جان سوالی که در مورد ایتم حمل قیر پرسیده بودم.دقیقا بخاطر مقدار زیاد انست بدون اینکه بتوان اونو به سایر ایتم ها ارتباط داد؟

پروژه مربوط به جاده سازی قسمتی از منطقه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟است. که در فصل اسفالت تنها ( و فقط ) ایتم قیر پریمکت محلول با مقدار 518400 کیلو گرم است .

در صورتی که در فصل حمل و نقل ، حمل 30 تا 75 کیلو متری را با مقدار 19755756 تن-کیلومتر نشان داده؟ که اصولا با مقدار قیر و فاصله حمل جور در نمیاد.

سوال اول اشکالی وجود دارد؟

سوال دوم اینه که ایا  در تهیه اسفالت ایا تهیه و حمل قیر منظور شده چه تا فاصله 30 کیلومتری و چه بیش از ان؟ که بشه از ایتم های اسفالت مقدار قیر رو افزایش داد .(اگر چه تحلیلی که من با این وجود هم میکنم به مقدار حمل قید شده نمیرسم.)

سایر ایتم های پروژه که در ارتباط قیر است :

بیندر 900000

توپکا 1260000


پاسخ در ادامه مطلب بیان شده است :

پاسخ:

اولن: بله اشکال وجود دارد و اینکه شما بدون ارائه دفاعیه کامل و ارائه اعداد و ارقام به نحوی که لینک آنها و نحوه این لینک به یکدیگرمشخص و دلایل قانونی رد یا قبول آن را اعلام نموده باشید به نتیجه ای رسیده ای که از نظر حقوقی قابل دفاع نیست.

پس جهت نتیجه گیری مناسب ، روند زیر را دنبال نمایید:

1-      ابتدا به قراردادتان رجوع نمایید ببینید تکلیف چیست. مفادی که شما را به قیر و آسفالت و حمل و نقل قیر منتهی می کند استخراج و سپس تصمیم گیری نمایید.

2-      اگر طبق قرارداد باید براساس فهرست بهاء 1388 عمل نمایید شما را به رعایت نکات زیر جلب می نمایم:

1.2  مطالعه کامل کلیات فهرست بهاء تا حد شیر فهم شدنتان در مورد مسئله ( ببخشید می گویم شیر فهم ولی تاکید بررسیدن به فهم کامل مسئله و استفاده از مفاد فهرست بهاء می باشد ، من خودم گاهن تا ده بار یک پاراگراف را می خوانم تانتیجه گیری لازم را بتوانم از آن استخراج کنم )

2.2  مطالعه دقیق مقدمه فصل 15 ( آسفالت ) به ویژه ردیفهای 6 ، 10 و 11 و نوشتن مفروضات برای رسیدن به نتیجه

3.2  مطالعه دقیق مقدمه فصل بیستم به ویژه ردیفهای 1 ، 3-3 ، 6 ، 7 و 9 وعمل نمودن مشابه ردیف 2.2 بالا

4.2  کلیه ارتباطات بین ردیفهای فوق و موارد قوت آن برای نتیجه گیری مناسب وحذف مواردی که راه شما را برای رسیدن به نتیجه مشکل یا منحرف می کند انجام و مکتوب نمایید.

5.2  نتیجه گیری و ارائه راه حل مناسب و سپس انجام راه حل با قراردادن مقادیرو متره در آن و رسیدن به نتیجه نهایی که دیگر دارای مقدار است.

6.2  در نهایت شما باید یک دفاعیه اثبات ادعای خودتان یا دفاعیه رد ادعای ارائه شده به شما را تهیه کرده باشید که به مقادیر و دلایل متقن پیوست باشد.

روند فوق را انجام و اگر دوست داشتید گزارشی از آن با ارائه دلایل و مقادیر نتیجه و مکتوب شده را برای بنده ارسال نمایید تا به آن یک نمره بدهم و شما نقاط ضعف و قوت خود را نیز متوجه شوید.

موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد